THERAPIE & BEGELEIDING


INDIVIDUELE BEGELEIDINGEN

Het publiek van Wonderwijs bestaat uit ongeveer 50% volwassenen en 50% kinderen/tieners. Beide doelgroepen worden op een eigen manier benaderd. 

De creatieve denk- en doe therapie richt zich naar
  • Volwassenen 
  • Kinderen vanaf lagere schoolleeftijd
  • Adolescenten
... die zich niet goed in hun vel voelen door een bepaalde stoornis, een probleem of de gevolgen van een bepaalde gebeurtenis.

Bij volwassenen kunnen dit problemen mbt een bepaalde levens- of overgangsfase zijn, de verwerking van een gestelde diagnose, het verlies van een familie- of ander lid, een burn-out of depressie,...

Bij kinderen kunnen dit leerproblemen*, angst- of andere stoornissen zijn, gedragsproblemen,... het vinden van de eigen plaats binnen het gezin of omgeving,... het verwerken van verlies, scheiding, trauma... zijn.
 

Artistiek talent is helemaal geen vereiste – in tegendeel. Wel is een open houding ten opzichte van creatieve werkvormen en benaderingen noodzakelijk. 

Indien mogelijk worden kinderen de eerste sessie vergezeld
van één of bij voorkeur zelfs beide ouders. Maar dit wordt situatie-afhankelijk bekeken.  
  • Met jongere kinderen wordt gewerkt
    via de beeldende- en zandspeltherapie.
De werking met volwassenen is sterk verschillend van de werking met kinderen.

ZELFWERK-traject

Het zelfwerkboek 'WORD WIE JE BENT' is geschikt vanaf de 2e graad van het secundair onderwijs tot veel oudere leeftijd.

Het is geschikt voor iedereen die dieper bij zichzelf wil stilstaan en het diepere ik op een luchtige, gestructureerde en creatieve manier, wil leren kennen.

Elke oefening is voorzien van beknopte achtergrondinformatie die je meer inzicht verschaft in het 'waarom' van de oefening. 


Ook hier is artistiek talent geen vereiste.
Enig reflectievermogen is wel een vereiste. 

 
SOLIDAIR
 
Wonderwijs heeft een SOLIDAIRE VLEUGEL, waardoor kinderen en
mensen in een minder gunstige financiële situatie toch begeleiding kunnen krijgen.



* Dit is geen behandeling van leerproblemen, wel een 'omgaan met'.